måndag 10 november 2008

Lite bölig...

Idag har min skola startat på riktigt. Det var kursintroduktion och genomgång av litteratur osv. När jag sen gick hem så kände jag mig lite tom och ledsen.. Kanske dels för att jag lämnat Milla och hennes grupp men också för att en våg av prestationsångest sköljde över mig. jag menar tänk om jag inte klarar det här:( Blev helt livrädd. men jag vet ju också att det bara sitter i mitt huvud och det är klart jag kommer att klara det. Med rätt stöd och om jag sätter igång och pluggar med en gång så ska det nog gå bra. Känns även som om massa hormoner bråkar med mig och gör mig ledsen.. ja ja det går väl över..

Jag kan också tro att det hela egentligen började igår med att jag var så irriterad på fars dag, sen kom jag hem och då pratar henrik i telefon i typ 2 timmar.. Hans sista dag hemma!!! grrrr... så jag lade mig och tittade på dokument utifrån på tv:n. Det handlade om vapenindustrin och fy fan för giriga människor i vapenindustrin. Snacka om att inte bry sig om mänskligheten. Det var helt fruktansvärt och se och det blir en så kalldusch för mig varje gång jag ser en så grymhet i världen. Vanliga människor som blir formade som barn till att hata och gå med vapen. Rånar och våldtar. Varför sitter bara västvärlden och ser på????? Jag kan inte fatta det. USA är en av de största bovarna... Åhh jag känner mig så maktlös och vill så gärna göra ngt!! Jag tänker göra något och jag vill tro att det finns fler människor där ute som inte tappat hoppet helt utan tror på det goda i människan och vill göra världen till ett bättre ställe att bo på .. FÖR ALLA!!

Inga kommentarer: